.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دور سوم مذاکرات بین ایران و گروه 1+5
علی علیزاده کیاپی
دور سوم مذاکرات بین ایران و گروه 1+5

شمال نیوز: دور سوم مذاکرات بین ایران و گروه پنج به علاوه یک قرار است روز چهارشنبه 20 نوامبر آغاز شود.
طرفین دراین مذاکرات به دنبال نهایی کردن توافقی هستند که زمینه رابرای موافقت نامه ای جامع فراهم کند و به ده سال رفتار خصمانه و اتهام سازی های موهوم غرب درباره فعالیت های هسته ای ایران خاتمه داده شود.
برخی ناظران احتمال داده اند کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه ایران نیز 20 نوامبر در ژنو باردیگر دیدار کنند.
پیشرفت دراین مذاکرات کارآسانی نیست اما دستکم میتوان گفت نشستهای هسته ای ایران با 6 کشور درژنو ؛ و به موازات آن توافق ها و تعاملات ایران و آژانس ؛ مواضع دو طرف را به هم نزدیک کرده است.
طبق تازه ترین گزارش آژانس بین المللی که پنجشنبه گذشته منتشر شد هیچ انحرافی در فعالیت های هسته ای ایران وجود ندارد،البته این نکته تازه ای نیست وتقریبا" درتمامی نزدیک به سی گزارشی که آژانس درباره فعالیت های هسته ای ایران منتشرکرده است، به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اذعان شده است.
با این وجود گنجاندن برخی بندهای ابهام ساز نظیر احتمال وجود فعالیت های اعلام نشده،روزنه را برای استفاده ابزاری و توجیه ادامه تحریم های ناعادلانه و رفتارهای خلاف معاهده ان پی تی ضد ایران باز گذاشته است.
درهرحال اکنون مذاکرات به نقطه حساسی رسیده است و به نظر می رسد که گام ها در جهت نشان دادن حسن نیت است.
ایران و گروه (1+5)پیش از این،هفتم تا نهم نوامبر در ژنو مذاکراتی را انجام دادند اما توافقی که امید به دستیابی آن می رفت بعد از چندین دور مذاکره نفس گیر به علت مخالفت های فرانسه حاصل نشد ...
درحال حاضر منشاء اختلافات با کارشکنی های فرانسه در درون شش کشور پنج بعلاوه یک مرتبط است،بنابراین مسولیت هرگونه وقفه و یا به نتیجه نرسیدن مذاکرات،متوجه طرف مقابل خواهدبود به همین دلیل وزیر امور خارجه روسیه درباره ی تحمیل کردن شروط بیشتر بر ایران در جریان دور بعدی گفتگوها بین تهران و پنج بعلاو ی یک هشدار داده است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که زمینه خوبی برای پنج بعلاوه ی یک وجود دارد که با ایران به توافق برسند و از دیگر کشورهای 5+1 خواست تا فرصت خوبی را که برای دستیابی به این توافق به وجود آمده است را از دست ندهند.
با این حال باید گفت نشست روز چهارشنبه آتی که سومین دور نشست ها در پنج هفته اخیر است با فشار زیادی همراه خواهد بود ازاینرو دیپلمات ها و تحلیلگران بااحتیاط در باره احتمال دستیابی به توافق ابرازخوشبینی می کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 آبان 1392
مطلب فوق را درسایت کشوری خواندم . متشکرازاینکه نویسندگان این سایت در سایت کشوری هم قلم میزنند
ریواز سیفی 29 آبان 1392
ضمن تشکر از آقای علیزاده کیاپی؛ تحلیل جامعی بود امیدورایم که در این دور از مذاکرات بتوانیم با حضور تیم کارآمد و قوی دیپلماسی ایران با گروه 1+5 به یک نتیجه قابل قبولی دست پیدا کنیم.
نا شناس 1 آذر 1392
چه تحلیل جامعی !! بود.
پنج خط نوشتن میشه تحلیل جامع

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.164 seconds.